söndag 1 oktober 2017

Har man ett sånt beställningssystem kan det bli högst tre grisar

Vi käkade sen lunch på Pinchos på Vasagatan i Göteborg. Här måste man ladda ned en särskild app till mobiltelefonen för att kunna se menyn och för att kunna beställa. Det finns förstås serveringspersonal men de tar inte upp beställningar! Den här effektiviseringen innebar att en servitris fick ägna 45 minuter åt att guida oss hur appen skulle installeras och användas. Något dummare får man leta efter. Maten, diverse tapas, var helt okej, men är man så korkad att man ordnar servicen på det sättet är det alldeles omöjligt att få mer än tre grisar. Det hela påminner om när det var som värst på it-bubblans tid: En pizzeria med matsedeln på hemsidan kvalificerade som it-företag och när det startades ett callcenter som snart försvann i Skbg utbrast dåvarande kommunalrådet lyckligt att nu har också vi fått ett it-företag.

Tidigare matrecensioner

Fem grisar Matkonsulatet 



Praeterea censeo
Fascistkramare borde skämmas. Och avgå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar