lördag 28 januari 2017

Folkpartiet och tystnaden

Läs gärna Fagersta-Postens artikel om hur den folkpartistisk-sverigedemokratiska kommunledningen i Skinnskatteberg försökt mörka en kritisk promemoria från kommunrevisionen. Trots mörkläggningen är promemorian offentlig handling. Gör så här om du vill läsa den: Skicka ett mail till kommun@skinnskatteberg.se och skriv: ”Härmed begär jag att få ta del av kommunrevisionens PM 2016-02-03 om felaktiga arvodesutbetalningar till kommunstyrelsens ordförande. Dokumentet önskas i elektronisk form.”

Det utbröt en viss kalabalik på Facebook efter publiceringen i Fagersta-Posten. Ett nättroll menade till och med att jag är sjuk (i huvet får man förmoda): "Fatta någonting! Denna man är inte frisk".

Jo, det är förvisso sant. Jag har lite högt blodtryck och grå starr på vänster öga (hoppas på operation inom kort) och ibland ont i ett knä. Så, visst kan man säga att jag är sjuk. Men vad det har med saken att göra är inte lätt att förstå. Och hur nättrollet (vars namn jag av barmhärtighet utelämnar) kan veta om mina krämpor är lika obegripligt. Han är i vart fall inte läkare. Liksom Glenn i succéserien "Tretti grader i februari" monterar han värmepumpar.


Praeterea censeo
Fascistkramare borde skämmas. Och avgå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar