onsdag 12 september 2018

Fyragrisars lunch på Nya Hattfabriken


Dagens lunch serverades på Nya Hattfabriken i Västerås. Själv tog jag in en långkokt fläsksida med bakade betor, citronmajonnäs och picklad lök. Ingrids omdöme baseras på hattens köttbullar med potatismos, gräddsås och lingon. Allt var gott och vällagat. Mot långkoket kan möjligen invändas att fläsket var väl salt för min smak och att den picklade löken inte var särskilt frekvent. Men salt mat är ju förstås krögarens bästa vän. Ingen framgång i mitt fall emellertid eftersom jag skulle köra bil efter lunchen. Ingrid gillade sina köttbullar, visserligen lite kompakta men inte så stora och intressant kryddade. Moset var gott. Det kollade jag själv och allt tyder på att det var hemgjort. En lite stökig miljö och stressad personal, men vi kom just i kontorsarbetarnas lunchtimme. Det samlade omdömet är att det räckte till fyra grisar.

Tidigare matrecensioner

Fem grisar Matkonsulatet 





Praeterea censeo
Det finns politiker och partier som samarbetar med Sverigedemokraterna. De har köpt SD:s röster för att få egna maktpositioner. I utbyte har SD fått positioner som de annars inte skulle ha fått. Sådana politiker och partier (fascistkramare) bidrar till att få rasisterna att se ut som vore de rumsrena. Fascistkramarna borde skämmas. Och avgå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar