onsdag 18 mars 2009

Publikationer m m

Om det är någon som är särskilt intresserad av den komplicerade frågan om tillämpningen av parlamentarismen i kommunerna så kan jag hänvisa till några av mina egna skrifter:

1998 “Nytt liv i frågan om kommunparlamentarismen?” Kommunal ekonomi och politik nr 1

1998 Med F Johansson & J Sandqvist J “Stadsregering” i Stockholm. Införandet av begränsat majoritetsstyre i Stockholms stad Stockholm: Institutet för kommunal ekonomi

2006 Komparativ kommunal konstitutionspolitik: En kunskapsöversikt Stockholm: Sveriges kommuner och landsting

Min fullständiga publikationslista finns på adressen http://www.spa.gu.se/om_institutionen/personal/larare_forskare/henry_back/

I princip gäller som för den gamle skomakaren i Slas roman "Vem älskar Yngve Frej" att "Jag åtar mig ej längre arbeten", som det stod på skylten han spikade upp vid vägen (det var innan han satte upp en skylt med texten "Fornminne"). I februari åtog jag mig trots detta ett litet uppdrag för den finlandssvenska tankesmedjan Magma. Det handlade om en analys av olika texter om Helsingforsregionen. En video från seminariet i Helsingfors finns på Magmas hemsida: http://www.vimeo.com/3374173

För övrigt närmar sig våren i Västanhed. Idag har vi kryddat brännvinet med vitlök (10 klyftor till en halv flaska) och ett par teskedar flytande honung. Jävligt gott.

1 kommentar:

  1. Det där brännvinet lät ju fantastiskt :)
    Hejja våren!
    //Nisse

    SvaraRadera