söndag 20 april 2014

Nu ska vi se hur SJ:s klagomålshantering fungerar

Jag skickade nyss följande meddelande till SJ:s kundtjänst. Det ska bli intressant att se hur det fungerar. Om de har gått på kurs i klagomålshantering nappar de på uppmaningen om att göra en pudel.

Åkte idag med tåg 10530 mellan Lund och Linköping. Vid pass 1030 vid passerandet av Alvesta tyckte vi det kunde vara dags med lunch. Hoppsan! Maten slutsåld. För de stackare som hade drygt tre timmar kvar till Stockholm blev det till att suga på ramarna.
Hur tänkte ni när ni for iväg med ett fullbokat X2000 med sisådär 500 passagerare utan att ha beställt mat?

I vagn 4 var båda toaletterna ur funktion. Hur tänkte ni när ni gav er iväg med ett defekt tåg och fullbetalande passagerare? Fast förstås, stoppar man inte in nåt så kommer det ju inte heller ut nåt och då behövs inte toaletterna.


Om ni nu inte hade tänkt alls så räcker det bra med en ursäkt för den dåliga servicen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar