måndag 9 november 2009

Tundrans hjältar

I helgen hade jag besök av Emma, Julian, Nisse, Sara och Tobias för att få hjälp med att lägga laminatgolv i Lillevilla. Nisse fungerade som arbetsledare medan hans son nöjde sig med att stå för sången. Inkan hade rest till Stockholm för ett barndop så jag fick stå för all kökstjänst, plus att jag spikade lite lister. Jag höll mig borta från Ikeas laminatgolv Tundra. Jag hade gjort ett misslyckat försök i Skogsrummet som gjorde mig så förbannad att jag inte gärna ville ha befattning med Tundran. Ohyggligt låg kvalitet på materialet (förmodligen pressad papp) som gjorde att alla spår och noter kvickt förstördes, vilket i sin tur omöjliggjorde läggning. Nisse la om det misslyckade golvet på söndagen. Alla avråds härmed från Ikeas laminatgolv Tundra. Köp något bättre.

Annars var det trevligt. Bastun hann vi aldrig med, men Julian fick tillfälle att invigningsbada den nya svartlackerade badbaljan. Det tycks ha varit kul.


Nisse lägger golv


Julian badar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar