torsdag 15 september 2011

Hej kompis!

Den här kompisen gick omkring och nosade på olika saker på förstubron när jag kom ut där i eftermiddags. Jag tycker inte att det är riktigt bra när vilda djur blir alltför tama, så jag hojtade till för att skrämma bort honom/henne. Räven var inte alltför rädd för mig, men gick i alla fall nedför trappan. Sen stannade den på gräsmattan och lät sig inte skrämmas längre bort. Okej då, men uppför trappan kommer du inte, tänkte jag och stängde grinden. Då blev den livrädd och galopperade till skogs.

3 kommentarer:

  1. Jätte-gullig! Du bor verkligen mitt ute i vildmarken - vargar och rävar, men lodjuret har du väl inte sett? (då blir jag lite avundsjuk!)

    SvaraRadera
  2. Oj, häftigt! Fin bild.

    SvaraRadera
  3. Eh, det där är väl inget konstigt för Henry, han har ju en hel rävfarm bakom örat.

    SvaraRadera