fredag 15 januari 2010

Spännande tågresa till Stockholm


Jag var i Stockholm i onsdags för att hälsa på Julian och besöka min tandhygienist. Jag planerade att åka med Intercity-tåget kl 09.31 från Köping. När jag kom till station var tåget försenat till 10.55. Tursamt nog kom redan 09.44 det regionaltåg som skulle ha gått kl 08.40. Jag slängde mig på det. Redan innan tåget lämnat bangården gick det sönder. Det blev krypkörning förbi Munktorp, Kolbäck och Dingtuna. Efter nästan en timme kom tåget till Västerås, där det meddelades att nu skulle resan fortsätta med buss.

Marsch till bussen där det blev kontraorder: Resande mot Stockholm skulle ta tåget 11.00 som var försenat till 11.09. Det gick som ett spjut ända till Kallhäll där det blev kö efter ett pendeltåg. Klockan 12.05 rullade vi dock in på Stockholms central.

Julian vilade middag när jag kom men vaknade, något reserverad. Han blev dock gladare sedan han fått käk.

Hos tandhygienisten fick jag beröm.

Hemresa med regionaltåg 16.37. Det gick rätt bra - bara 20 minuter försenat efter extrastopp för byte av strömavtagare i Kallhäll och i Kolbäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar